Wnioski o zapewnienie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
Wniosek na brak dostępności, o zapewnienie dostępności oraz skarga na brak zapewnienia dostępności
Zgodnie z Rozdziałem 4 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, we wrześniu 2021 roku w życie wchodzą kolejne obowiązki oraz prawa związane z dostępnością.
Klient w zakresie dostępności urzędu może:
1 Poinformować o braku dostępności
2 Złożyć wniosek o zapenienie dostępności
3 Złożyć.wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
4 Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności
Kto może złożyć wniosek
Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny i może być złożone przez każdego klienta urzędu
Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług, osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to urzad niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku lub jest znacznie utrudnione, urząd jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Złożenie wniosku
Wniosek można:
- przesłać na adres:
Komenda Paowiatowa Policji w Ropczycach
39-100 Ropczyce
ul. Piłsudksiego 22
- złożyć osobiście w:
Komendzie Powiatowej Policji w Ropczycach
39-100 Ropczyce
ul. Piłsudksiego 22
3 przesłać pocztą elektroniczną na adres emaill:
ropczyce@rz.policja.gov.pl
.
Tryb odwoławczy
W przypadku gdy Komenda Powiatowa Policji w Ropczycach nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
- w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt 1 lub 2, albo od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w pkt 3.
Wniosek z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej (dalej „żądanie”)
Kto może wystąpić z żądaniem
Każda osoba w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach może:
- poinformować o braku dostępności;
- złożyć żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej;
- złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Żądanie zawiera:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej , które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej nie może nastąpić w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem, to urzad niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem, urząd powiadamia osobę występującą z żądaniem o jej przyczynach i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu wraz z uzasadnieniem.
Złożenie żądania
Żądanie można:
- przesłać na adres:
Komenda Paowiatowa Policji w Ropczycach
39-100 Ropczyce
ul. Piłsudksiego 22
- złożyć osobiście w:
Komendzie Powiatowej Policji w Ropczycach
39-100 Ropczyce
ul. Piłsudksiego 22
3. przesłać pocztą elektroniczną na adres emaill:
ropczyce@rz.policja.gov.pl
W przypadku pytań w powyzszym zakresie, nalezy kontaktowac się z Koordynatorami ds. dostępnosci Komedny Powiatowej Policji w Ropczycach:
-
koordynator do spraw dostępności informacyjno – komunikacyjnej – mł. asp. Agnieszka Olszowy-Szydło - oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach – nr tel. 47 82 24 316,
-
koordynator do spraw dostępności cyfrowej – Marcin Mierzwa - inspektor Zespołu Łączności i Informatyki Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach – nr tel. 47 82 24 391,
-
koordynator do spraw dostępności architektonicznej – Bogdan Kopala - Inspektor Zespołu Administracyjno - Gospodarczego Komendy Powiatowej Policji w Ropczycach – nr tel. 47 82 24 384.
Pliki do pobrania
-
wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci
37.76 KB
-
wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci
160.81 KB
-
informacja_o_braku_dostepnosci
34.78 KB
-
informacja_o_braku_dostepnosci
52.5 KB
-
wniosek_z_zadaniem_o_zapewnienie_dostepnosci_cyfrowej_strony_internetowej_lub_aplikacji_mobilnej_uke
34 KB
-
Klauzula informacyjna
64 KB